Activitati din luna august 2012
Pelerini

Adaugat : 09 Decembrie 2014

3 – 4 AUGUST 2012

Cu Înaltabinecuvântare a Preafericirii Sale Preafericitului Părinte Patriarh, Daniel şi din fondurile Arhiepiscopiei Bucureştilor, s-a plecat cu un numar de 41 de tineri ai parohiei noastre într-un pelerinaj la mănăstirea Crasna din jud. Prahova. Această acţiune a fost prima din cadrul programului Pelerinajul cale de vindecare a bolilor sufleteşti desfăşurat de Sectorul Învaţământ şi Activităţi cu Tineretul al Arhiepiscopiei Bucureştilor, fiind însoţiţi de pc. Pr. inspector Adrian Niţă şi pc. Diacon Adrian Oancea, referend în cadrul aceluiaşi sector.

Aici tinerii au primit sfaturi duhovniceşti de la Părintele Stareţ Nectarie Petre, s-au spovedit şi au participat vineri seara la Taina Sf. Maslu şi sâmbată dimineaţa la slujba Sf. Liturghii, iar după-amiază am organizat o cateheză cu titlul Despre căsătorie şi divorţ, susţinută de pr. inspector Adrian Niţă. Această acţiune a fost consemnată în ziatul LUMINA vineri 3 august  respectiv 8 august prin două articole.

07 AUGUST 2012

Am organizat împreună cu tinerii parohiei noastre, o colectă pentru Campusul de copii de la Maliuc, constând din lenjerii de pat, pături, veselă, masină de spalat şi alimente.

20 – 23 AUGUST 2012

Împreună cu tinerii bisericii noastre am organizat un pelerinaj – drumeţie – excursie gastronomică în zona Buzăului, unde am vizitat aşezările rupestre de la Aluniş: Biserici, Chilii, Schituri şi Mănăstiri rupestre părăsite unele datând din secolele III – IV d. Hr., o zonă plină de astfel de aşezări numită Atosul Românesc (existând aprox. 40 de aşezări). Am ajuns apoi în satul Pleşcoi, renumit pentru cârnaţii  preparaţi aici. De aici am ajuns la Campusul de la Bisoca unde am fost cazaţi într-o cabană frumoasă, lângă pădure. A doua zi ne-am închinat la mănăstirea Găvanu, iar de acolo am mers la o familie de oameni gospodari unde fetele au ajutat şi au învăţat cum se fac plăcintele Poale-n brâu seara am făcut un gratar cu cârnaţii de Pleşcoi pastramă şi brânză uscată pe grătar. Toate acestea au avut rolul de a descoperii dovezi concrete ale vechimii credinţei noastre pe aceste meleaguri, frumuseţea peisajelor, dar si bucuria de a descoperii mâncăruri tradiţionale pierdute.